.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ورود هيات قزاقستاني به استان گيلان
نشست مشترك اقتصادي و بازرگاني هيات استان مانگيستائوي كشور قزاقستان و نمايندگان بازرگاني، صنايع و معادن و تجار استان گيلان با هدف تبادل نظر و پي‌گيري راههاي اجرايي مصوبات دو طرف بعداز ظهر جمعه در محل اتاق بازرگاني گيلان در رشت برگزار شد.

نشست مشترك اقتصادي و بازرگاني هيات استان مانگيستائوي كشور قزاقستان و نمايندگان بازرگاني، صنايع و معادن و تجار استان گيلان با هدف تبادل نظر و پي‌گيري راههاي اجرايي مصوبات دو طرف بعداز ظهر جمعه در محل اتاق بازرگاني گيلان در رشت برگزار شد.

به گزارش ايرنا، رييس سازمان بازرگاني گيلان در اين نشست گفت:با پي‌گيري‌هاي مقامات دولتي جمهوري اسلامي و قزاقستان زمينه‌هاي همكاري و فعاليت‌هاي مناسبي براي تجار و بازرگانان دو كشور فراهم شده است.
رضا پاك سرشت افزود: استان گيلان آمادگي دارد سوآپ گندم، نفت و ساخت شهركهاي صنعتي و مجتمع‌هاي تفريحي و گردشگري، هتل‌سازي را با استان مانگيستائو آغاز كند.
وي اظهار كرد: بزودي تور ايراني متشكل از تجار ايراني براي تبادل تجربه و توسعه همكاري‌هاي بيشتر در استان مانگيستائو قزاقستان حضور پيدا مي‌كند.

رييس سازمان صنايع و معادن گيلان نيز در اين جلسه گفت: بيش از سه هزار واحد صنعتي فعال در بخش‌هاي مختلف مانند صنايع غذايي، مصالح ساختماني، صنايع ماشيني، الكترونيكي، صنايع شيميايي و پلاستيك ، داروسازي و تجهيزات پزشكي در گيلان فعال هستند كه زمينه‌خوبي براي گسترش روابط دو استان گيلان و مانگيستائو محسوب مي‌شوند.  

در ادامه اين جلسه همچنين رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن رشت گفت: دسترسي استان گيلان به جاده‌هاي ترانزيتي و حمل و نقل دريايي، شرايط آب و هوايي معتدل و وجود نيروي كار متخصص موجب پيشرفت هايي در بخش صنعت و كشاورزي شده است، بطوريكه شهرك‌هاي صنعتي در سال‌هاي اخير در اين استان نشانگر بالندگي صنعت در اين منطقه است. 

"ابدراخماتوق" معاون استانداري مانگيستائو و سرپرست هيات قزاقستاني در اين نشست اقتصادي و بازرگاني گفت: اكنون كشور قزاقستان با بيش از ‪۱۲۰‬ كشور در جهان روابط اقتصادي دارد و بسياري از توليدات اين كشور قابليت رقابت در بازار جهاني را دارد.
وي با دعوت از تجار و سرمايه‌گذاران ايراني براي سرمايه‌گذاري دراين كشور افزود: دولت قزاقستان موظف شده است كه اين كشور را در مسير توسعه اقتصادي قرار دهد و زمينه سرمايه‌گذاري در اين كشور را بوجود بياورد.
" اخماتوق " نقش كشور قزاقستان را درمسير كريدور شمال - جنوب مهم دانست و بيان داشت: در شهر اوكتائو منطقه آزاد تجاري به دستور رييس جمهوري اين كشور بوجود آمده است كه ‪ ۲۲‬طرح با ‪ ۱/۵‬ميليون دلار در اين منطقه در حال اجراست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.